dilluns, 11 de desembre de 2017

[1r] PEL·LÍCULA: Los chicos del coro


Bruno Coulais és el compositor i director de la música de la pel·lícula. Hi ha però, una cançó, "La nuit", que és de Jean-Philippe Rameau (1683-1764), compositor i teòric francès, contemporani proper de J. S. Bach, G. F. Händel, D. Scarlatti o G. Ph. Telemann, etc. Fou el compositor francès més destacat del seu temps en l'àmbit de la música dramàtica i un innovador important de la teoria harmònica.
La major part de la banda sonora de la pel·lícula està formada per cançons que serviran perquè les canti el cor que crea Clément Mathieu, i també per il·lustrar diversos ambients en moments determinats. Bruno Coulais fa servir un cor de veus blanques, una orquestra simfònica i el piano.
La cançó que més sona és "Caresse sur l'océan". La sentim diverses vegades com a fons de diverses situacions al llarg del film. És com el leitmotiv (motiu conductor) de la pel·lícula. Per altra banda, hi ha dues peces de música importants de molta càrrega dramàtica, "L'arrivée à l'école" (l'Arribada a l'escola) i "L'incendie" (l'Incendi), que ajuden molt a situar-nos en l'escena.
Cal destacar que de totes les cançons que canten els nens, només dues són cantades A cappella (obra escrita a diverses veus sense acompanyament), les altres les acompanya el piano o l'orquestra. Totes les cançons són cantades a veus i en la majoria es poden distingir molt clarament la veu aguda i la greu.

Preguntes de reflexió sobre la pel·lícula:

  1. Quina diferència hi ha entre un cor de veus blanques i un cor de veus mixtes?
  2. Quan canta Pierre Morhange sol, què fa la resta del cor?
  3. Sembla que el compositor té predilecció per dos instruments, ja que si escolteu atentament veureu que destaquen per sobre dels altres. Un és de corda pinçada i l'altre de la família de vent fusta. Sabeu quins instruments són?
  4. Per què Mathieu fa una prova de veu als nens, abans de començar a treballar?
  5. A la vostra escola canteu o potser toqueu algun instrument, o les dues coses. Creieu que és possible poder fer un cor que soni tanbé en una escola com aquella?
  6. Us heu fixat si abans de començar una cançó, Mathieu dóna el to? És possible començar sense saber el to?
  7. Si recordeu la classificació de les veus, digueu quines veus té un cor de veus blanques i quines veus té un cor de veus mixtes.
  8. Creieu que el fet de fer música en grup, pot ajudar a saber-nos relacionar d'una manera adequada els uns amb els altres?
  9. Podríeu explicar quines sensacions heu tingut amb alguna de les cançons?

1 comentari: